Berkongsi Koleksi Resepi Terbaik

Dikuasakan oleh Blogger.

Review Sambal Warisan

Sambal Warisan Sambal Goreng Kering Ikan Bilis Yang Mampu Menaikkan Selera Anda

Pada kali ini, admin ingin berkongsi kepada anda keenakan sambal warisan yang menjadi sebutan,dan Semestinya produk yang akan di perkenalkan ini Di buat secara HomeMade,Sudah pasti kelazatan produk ini bagaikan di masak di dapur sendiri.






Produk Sambal Warisan mula di jual pada tahun 2012 dan ia mendapat permintaan dari semasa ke semasa,sehingga lah kini ia masih mendapat permintaan dari para pelanggan yang sedia ada mahupun yang baru mahu mencuba.


Sambal Warisan iaitu Sambal Goreng Kering Ikan Bilis ini begitu Istimewa,Apabila kita mendengar Sambal Goreng Kering Ikan Bilis,maka pastinya kita akan berkata,simplenya,memang ia kedengaran simple tetapi cara pembuatannya agak leceh sedikit berbanding sambal lain.


 


Antara cara membuat sambal warisan ini adalah :

Bawang mesti di racik halus dan di tumbuk menggunakan lesung batu(jika di kisar ia tiada tekstur)Anak ikan juga di tumbuk menggunakan lesung batu batu jugamanakala Lada kering di masak terlebih dahulu  barulah ia di kisar dan airnya di tapis proses meracik,menumbuk menggunakan lesung batu dan di masaknya memakan masa selama berjam-jam,ia akan menjadi lama prosesnya jika kuantiti nya agak banyak,oleh kerana sambal ini kering maka jangan hairan jika kita memasak satu kuali besar bahan yang ada(Bahan-bahan kelihatan banyak di awalnya,penuh satu kuali)tetapi apabila ia telah masak,mungkin akan mendapat hasil yang sedikitdan di masa memasaknya pula,bersedialah kerana kita harus mengacau nya sehingga ia menjadi kering jika tidak,sambal tidak akan menjadi kering sebaliknya menjadi hangus,bayangkan jika proses memasaknya 3 jam lebih,maka anda boleh bayangkan bagaimana kita harus mengacaunya untuk tempoh tersebut?mahu naik muscle nya ya :) Sekarang tidak perlu bersusah payah lagi untuk membuatnya kerana Sambal Warisan ini sudah sedia untuk di makan bak kata mat saleh," READY TO EAT " Lah,Apa yang menariknya,sambal warisan ini,bila ia ada di meja makan,Lauk Lain boleh cemburu kerana di saat kita menyuapkan Nasi Panas dengan sambal ini,bagaikan memakan seribu Lauk!nampak tak dia punya sifat raja antara lauk-lauk lain di situ?

Sambal Warisan ini begitu enak di makan bersama Nasi Panas,Roti,Bubur Nasi,Mee/Beehun/kuey teow,bila tiba tekak berselera nak makan Lemang atau ketupat Pun Boleh juga yang pastinya Selera Pasti Terangkat,Paling menarik,bila ada yang demam,ada yang yang berkata tiada selera untuk makan,Tolong ambilkan Sambal Warisan dan bawakan sekali Nasi Panas-Panas letakkan di hadapannya,silap haribulan bertambah-tambah nasi,begitulah kehebatan rasa sambal warisan ini,hasil dari maklum balas  yang pernah merasai Sambal Warisan.





Bersempena Pula Bulan Ramadhan yang bakal berkunjung tiba,Sambal Warisan ini di datangkan pada harga Cuma RM18 Sahaja!! Dan ini adalah Harga Promosi Bersempena Bulan Ramadhan 2015,


Harga Bukanlah halangan,Biar untung sedikit tidak perlu terlalu tamak,InshaAllah Rezeki Di Kongsi Bersama,Rezeki pasti ada,.



Begitulah kata-kata  dari pembuat sambal warisan ini yang mementingkan kualiti rasa agar anda benar-benar dapat merasai sambal bagai di masak dari rumah sendiri Paling Istimewa selain Rasa yang Hebat! GST Pos laju Di Bayarkan! jadi jika yang mahu buat tempahan,hanya perlu menambah Rm6 Sahaja manakala selebihnya Kira Halal Yang Penting Anda semua dapat menikmati Sambal Warisan ini.

Bulan puasa pun sudah tidak lama lagi,memang lebih syok bila ia di makan waktu berbuka,lebih-lebih lagi waktu bersahur,memang dasyat tiada lauk lain pun boleh sental dua tiga pinggan nasi putih panas!

Sambal Warisan adalah produk yang OhPilihanku amat syorkan kepada tidak kira yang bujang mahupun yang berkeluarga,semestinya Sambal Warisan Bakal melengkapi selera tekak anda.

Kepada anda yang mahu buat tempahan,anda boleh lah menghantar mesej/Whatsapp ke talian : 017-9003854
dengan menaip "Saya Order Sambal Warisan"

TERKINI: ORDER BAGI PRODUK INI DI TUTUP BUAT SEMENTARA WAKTU.

Sekian untuk Review kali ini,sambil jari menaip,Admin sendiri terkulat-kulat kerana teringatkan kesedapan Sambal Warisan ini,Jom Cuba Sambal Warisan.

UPDATE TERKINI: Produk sambal warisan di tutup buat sementara waktu dan akan di update kembali jika ia  sudah di buka untuk menerima tempahan.

Anda mahu produk makanan anda di review?sila email ke enquireohpilihanku@gmail.com harga sangat berpatutan iaitu bawah rm100 sahaja.

Sumber : OhPilihanku


Tag : All, Review
0 Komentar untuk "Review Sambal Warisan "

Back To Top